Out of business week
Out of business week
In de week dat wij met het team “out of business” zijn geweest, zijn we hard bezig geweest met het bouwen aan MAYFORCE. Daarmee bedoelen we dat we intern met het hele team ontwikkelingen en processen hebben uitgedacht en doorgevoerd.
Hoe ziet zo'n week er eigenlijk uit?
Voordat de week begon, is er een mail verstuurd waarbij iedereen overzichtelijk had wat voor taken iedereen kreeg. Zo kon je al het een en ander voorbereidend werk doen, voordat de out of office week echt begon. Daarnaast had iedereen voor zichzelf ook een to do list gemaakt met taken die ze graag op wilden pakken.
Op maandag hebben we gezamenlijk alle taken besproken en voor elke dienst de Customer Journey uitgeschreven. Er is expres gekozen om alle afdelingen aan elkaar te presenteren. Zo kan iedereen meedenken over eventuele aanvullingen, maar weet iedereen van elke afdeling hoe het traject in elkaar zit. Je werkt tenslotte met iedereen aan hetzelfde bedrijf. Het is dan ook slim om van alle afdelingen de basisinformatie te weten en ook te kunnen vertellen. Alle diensten zijn nog eens goed onder de loep genomen en daarna zijn we verder gegaan met de prijsbepalingen.
De dagen daarna is iedereen aan de slag gegaan aan zijn eigen taken. Deze zijn in overleg met andere collega’s of individueel uitgevoerd. Je kon merken dat er bij iedereen gezonde stress heerste. De gezonde stress die je hebt omdat je een deadline wil halen en zo veel mogelijk taken afgerond wilt hebben. Met deze gedachtegang heeft het team de belangrijkste taken voltooid. Toch bleek achteraf dat niet alle taken helemaal afgerond waren.
Op vrijdag, de laatste dag van de out of business week, zijn we om de tafel gaan zitten om iedereen zijn ervaringen te bespreken. Wat is afgerond en wat moet er nog gebeuren? Hoe heeft iedereen het ervaren en zijn er nog tips? Toen eruit kwam dat nog niet iedereen aan al zijn taken is toegekomen, is er afgesproken om de week erop half om half te doen. Zo komt iedereen weer in het ritme en verliezen we ook niet de doelstellingen die we voor ogen hadden uit het zicht.
Wat heeft de out of business week opgeleverd?
Dat is het volgende:
- Diepgaande kennis van alle afdelingen;
- Concrete uitgeschreven diensten en prijzen;
- Compleet nieuwe huisstijl;
- Een nieuw brandbook;
- Uitgeprinte huisstijldragers;
- Handboeken voor professionals en stagiaires;
- Volledig inzichtelijke klantreizen;
- Concreet new business plan;
- Opnieuw ingerichte social media kanalen;
- Opgenomen CDD-kennissessies;
- Volledig geüpdatet HR systeem;
- Nieuwe algemene voorwaarden;
Kortom, een productieve week die zeker voor herhaling vatbaar is. Een week waarbij alleen maar waardevolle informatie is uitgewerkt met én door een team dat hart heeft voor de zaak. Door iedereen mee te laten werken aan MAYFORCE en haar groei, ziet het personeel dit ook als een eigen project, een eigen verantwoordelijkheid. Hierdoor ontstaat meer betrokkenheid en binden de medewerkers zich nog meer aan de organisatie.
Ben jij al geïnspireerd of heb je nog vragen over de out of business week? Neem gerust contact met ons op!
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
Laat je naam en telefoonnummer achter dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Natuurlijk mag je ons ook bellen op 010 - 26 88 144.