Het belang van een passende huisstijl
Het belang van een passende huisstijl
Een passende huisstijl, iets dat elke organisatie nodig heeft, maar waarom dan? Een huisstijl houdt in dat je een vast design hebt dat overal in terugkomt. Denk hierbij aan het logo, visitekaartjes, social media kanalen, kleuren, lettertypes, de website etc. Dit hoort allemaal bij elkaar bij één organisatie en een huisstijl laat zien dat dit daadwerkelijk zo is. Kijk bijvoorbeeld naar Jumbo Supermarkten; hiervan is het duidelijk dat de kleuren geel en zwart zijn, want dit komt overal terug. In de winkel, op de site, in het logo en zelfs in de jaaropgaven.
Hieronder kun je de 3 meest belangrijke redenen vinden voor het bedenken en implementeren van een passende huisstijl.
1. Imago versterken
Je baseert je huisstijl op de identiteit van je bedrijf en hoe je dit uitstraalt naar buiten. Het moet dus passen bij de kernwaarden van de organisatie! Door de huisstijl te combineren met communicatie en het gedrag van de organisatie, krijgt de doelgroep een helder imago.
2. Onderscheiden van concurrentie
Door een huisstijl die aansluit bij je organisatie, onderscheidt jij je gelijk meer van je concurrenten. Je doelgroep herkent je organisatie beter als je anders bent dan de concurrenten en zal jouw organisatie sneller top of mind worden. Denk bijvoorbeeld aan een chocolademerk. Mijn eerste gedachte was Milka, vanwege de paarse kleur die terugkomt op de verpakking en reclames. Het is natuurlijk het doel om dit ook te hebben met je eigen organisatie ter herkenning.
3. Naamsbekendheid vergroten
Zodra je consistent bent in je huisstijl versterk je niet alleen je imago, maar vergroot je ook de naamsbekendheid van het bedrijf. Eigenlijk is het een soort optelsom van de hierboven genoemde punten. Met een duidelijk imago en het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie val je op. Dat zorgt ervoor dat de naamsbekendheid van het bedrijf vergroot wordt. Zo kan de doelgroep een band creëren met het merk en je bent herkenbaar. Iets wat je natuurlijk graag wilt.
Heb jij nou moeite om de huisstijl van jouw bedrijf door te zetten en tot uiting brengen in verschillende communicatiemogelijkheden. MAYFORCE helpt je graag! Een huisstijl hoort bij de branding van een bedrijf, daar kunnen wij over meedenken. Gewoon een brainstormsessie, strategisch advies of echte implementatie op je socials of in je teksten nodig? Dat kan allemaal. Bekijk ons aanbod hier of stuur een mailtje naar branding@mayforce.nl. Dan gaan we samen kijken wat jouw wensen zijn en hoe we hierbij kunnen helpen.
Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?
Laat je naam en telefoonnummer achter dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Natuurlijk mag je ons ook bellen op 010 - 26 88 144.