Zakelijk online zichtbaar tijdens corona

Zakelijk online zichtbaar zijn tijdens corona

Geplaatst op 20 januari 2021

De coronacrisis raakt iedereen; grote bedrijven, de MKB branche en zzp’ers. We voelen het allemaal en niet alleen op persoonlijk gebied, maar juist enorm op zakelijk gebied. Het is daarom belangrijk om als organisatie zijnde zoveel mogelijk zakelijk online zichtbaar zijn tijdens corona. Want juist nu is het een periode waarin alle doelgroepen veel online te vinden zijn, omdat er weinig anders te doen is. Maak daar gebruik van en zie het als een kans in deze zware periode. Hieronder kun je 3 ideeën vinden die jou gaan helpen om je online zichtbaarheid op te krikken. Oh, en je kunt het helemaal zelf!

  1. SEO 

Velen hebben hier vast een keer van gehoord of weten wat de term SEO inhoudt. Het staat voor Search Engine Optimization en betekent zoekmachineoptimalisatie. Dat wil zeggen dat je de teksten op jouw website zo schrijft, waardoor Google jouw pagina hoger in de ranglijst zet. Dit doe je door middel van bepaalde keywords toe te voegen aan jouw teksten. Zorg ervoor dat de keywords goed aansluiten op de gehele website en de desbetreffende webpagina in bijzonder. Door het optimaliseren van je teksten aan de hand van deze keywords, kom jij als eerste naar voren wanneer er op deze woorden wordt gezocht. 

  1. Breid je online netwerk uit

LinkedIn, hét kanaal om je zakelijk netwerk op te bouwen en vooral uit te breiden. Helemaal nu in deze periode gezien het feit dat het online is. Zorg er als eerste voor dat je eigen pagina up to date is. Vul alle gevraagde informatie in naar waarheid, omschrijf jezelf, je skills en / of bedrijf in het stukje Info en plaats een representatieve foto. Uiteraard kun je connecten met de mensen die je kent, maar het is ook goed om juist te connecten met de mensen die je nog niet kent. Zoek op bepaalde functies die jij interessant vindt om te hebben binnen je netwerk. Stuur bij een connectie verzoek dan ook gepersonaliseerd bericht mee waarin je vertelt waarom je met die persoon zou willen linken. 

Naast het opbouwen en uitbreiden van je netwerk, is het ook van groot belang dat je interessante informatie deelt op het zakelijke gebied. Ga dus niet alleen maar foto’s van je hond posten, maar zorg ervoor dat je waarde toevoegt aan iedere post die je plaatst. Denk er dus goed over na wat je wilt vertellen. Nu hoeft het echt niet altijd vanuit een volledig zakelijk aspect te zijn, maar kan het ook echt wel een grapje zijn of een persoonlijke ervaring. 

  1. Regelmatig social media posts plaatsen

Om weer terug te komen op het posten van content, dat geldt natuurlijk niet alleen voor LinkedIn. Je zichtbaarheid vergroot je het meest als jij je bevindt op verschillende kanalen. Zorg er hierbij voor dat de kanalen op elkaar aansluiten en écht een aanvulling zijn op elkaar. Toch blijft het af en toe lastig om hier tijd voor te maken, het ontgaat je of past niet in je schema. Plan daarom voor jezelf bepaalde momenten in waarop je de content gaat bedenken en posten. Als je zou willen kun je hier zelfs een kleine contentkalender voor maken, voor de planners onder ons!

Vind jij het nou toch lastig om tijd te vinden om hier zelf mee aan de slag te gaan of ligt het je gewoon niet helemaal? Dat kan natuurlijk én dan is MAYFORCE daar om jou te ontzien. Naast recruitment focussen wij ons ook op branding. Eén van onze diensten is dan ook het overnemen van het social media beheer. Kijk hier wat de mogelijkheden zijn en neem gerust vrijblijvend contact met ons op!

Hoi, ik ben Max!

Leuk dat je onze blog hebt gelezen!

Wil je meer weten over MAYFORCE?

 

Max