Introductie naar Social Selling

Waarom Social Selling?

De training Introductie naar Social Selling bestaat uit twee onderdelen. Hoe profileer je jezelf als personal brand en hoe zorg je ervoor dat je kwalitatieve leads aantrekt die naar jou komen in plaats van andersom. De training bestaat uit deze twee componenten omdat het inkoopproces tegenwoordig grotendeels online is ingericht. Zo’n 87% van de leidinggevenden gebruikt social media bij hun inkooptrajecten. Dat betekent dat jouw mensen online zichtbaar dienen te zijn en hun stem mogen laten horen. Dit verwezenlijk je door krachtige Personal Brands van je medewerkers te maken die ambassadeurs zijn in de markt. Oftewel, je leert hoe je jezelf moet profileren als merk richting je potentiële klanten.

Daarbij zijn er slechts 6 tot 12 die instemmen met een afspraak op elke 100 prospects die je via cold calling te spreken krijgt. Maar 3% van alle prospects in de markt is op dat exacte moment dat bereid om te kopen. Dus een koude benadering kost veel tijd, geld en levert weinig op. Tijd voor een warme en sociale aanpak: Social Selling anno 2022. 

Wat leer je tijdens de social selling training?

Deze training wordt gegeven door Geert Menting en Carola Rodrigues. Zij zijn twee zeer deskundige trainers die in de afgelopen jaren wel duizenden professionals mochten adviseren en inspireren op het gebied van Sales, Social Selling en Personal Branding.

Zij leren jou hoe jij een krachtig Personal Brand neerzet, zowel offline als online, maar ook hoe je dit binnen een organisatie doet. Zorg ervoor dat jouw mensen meer zelfvertrouwen krijgen en oprecht de connectie aangaan met de doelgroep. Zo zullen zij vanuit authenticiteit en oprechtheid zaken doen en zullen zij hun digitale visitekaartje sterk gaan communiceren. Leer hoe je van klanten fans maakt en zo ambassadeurschap richting de markt creëert. Professionals die hun kennis, specialisme en visie durven uitdragen richting de markt, waardoor je de juiste klanten aan zal trekken. Klanten die passen bij jouw organisatie en de mensen.

Na deze training heb jij een eigen Social Selling Strategie in 8 stappen ontwikkeld voor jouw business. Je gaat nadenken en leert alles over doelen stellen (social selling kpi’s), propositie en doelgroep (buyer persona), social media, content, contentplanning, lead nurturing en acquisitie. Daarbij leer je op welke social media kanalen jij content moet delen om interactie met je doelgroep te creëren. De juiste focus op omzetrealisatie, doelen en kpi’s.

Wil je meer weten? Stuur gerust een mailtje naar academy@mayforce.nl

Praktische info

Praktische informatie

De Social Selling training kost eenmalig €325,00 en is fysiek te volgen bij MAYFORCE op kantoor!

Training data:

  • 17-06-22 Introductie naar Social Selling - LIVE op kantoor bij MAYFORCE

Training reserveren

Wat leuk dat je een training bij MAYFORCE wilt volgen! Via dit inschrijfformulier kun jij de training direct reserveren en afrekenen. Heb je vragen over de training of hulp nodig bij het reserveren, neem contact met ons op.

Datum false
  • 17-06-2022
Aantal trainingen false
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Locatie false
  • Op locatie
  • Online