De look & feel van jouw Instagram feed

De look & feel van jouw Instagram feed

Geplaatst op 11 mei 2021

Je social media kanalen zijn eigenlijk een visitekaartje van je organisatie. Deze moeten dus passend zijn bij de kernwaarden die de organisatie heeft. Niet alleen dat, maar ook de huisstijl moet toegepast zijn, zodat er duidelijkheid is dat dit social media kanaal echt bij jouw bedrijf hoort. Is dit ook nodig op Instagram? Ja! Het belang van de look & feel van jouw Instagram feed is erg groot, bijvoorbeeld voor het behalen van nieuwe volgers. Deze nieuwe volgers kunnen potentiële klanten zijn. Mensen komen op je profiel vanwege losse foto’s, maar blijven vanwege de eerste indruk van je feed. Als die er slordig uitziet kun je potentiële klanten mis lopen.

Hoe zorg je voor een goede Instagram feed?
  • Zorg dat je huisstijl goed aansluit;
    Mensen houden van consistentie en herkenning. Door middel van je huisstijl is dit goed te bereiken. Je moet er namelijk voor zorgen dat alles een geheel vormt samen.
  • Kies een duidelijke focus;
    Bepaal wat je wil laten zien via dit social media kanaal en zorg ervoor dat je niet een overload aan informatie er doorheen pusht bij je doelgroep.
  • Gebruik passende beelden;
    Check goed of je beelden scherp zijn om te gebruiken en of het bij de huisstijl past van je organisatie. Probeer het gebruik van stockfoto’s te limiteren en geef jouw feed een persoonlijke touch.
Er zijn veel lay out thema’s die je kunt toepassen op Instagram. We noemen een aantal voorbeelden;
  1. Om en om;
    Hierbij gebruik je een quote (of een stuk tekst) en een foto om en om met posten
  2. Kaderen;
    Hierbij gebruik je kaders bij je afbeeldingen om zo eenheid te geven. Handig om de kaders in de huisstijl kleuren te doen.
  3. Overlapping;
    Hierbij lopen je foto’s of het design in verschillende posts door, dit thema wordt ook wel puzzel genoemd.
  4. Pak de kleuren van je huisstijl;
    Blijf foto’s gebruiken die de kleuren van je huisstijl hebben! Zo krijg je een leuke eenheid.
  5. Lijn in het midden;
    In plaats van het om en om thema, zorg je ervoor dat de middelste lijn van je feed bijvoorbeeld quotes zijn.

Zo zijn er nog veel meer lay out thema’s en designs voor een opvallende look & feel van jouw Instagram feed. Onderzoek wat het beste bij jouw organisatie past! Heb jij hier nou hulp bij nodig dan helpt MAYFORCE je graag. Social media is onderdeel van de branding van een bedrijf en daar kunnen wij over meedenken. Bekijk ons aanbod hier of stuur een mailtje naar branding@mayforce.nl. Dan kunnen we samen kijken hoe we elkaar verder kunnen helpen!

Hoi, ik ben Max!

Leuk dat je onze blog hebt gelezen!

Wil je meer weten over MAYFORCE?